Kosár

A mozgás jótékony hatásai az agy működésére nézve

  • segíti a koncentrációt, a tartós figyelem fenntartását, javítja a tanulási képességet
  • a rendszeres mozgás hozzájárul a nyugodt és pihentető alváshoz, a munkakedv és hatékonyság növekedéséhez
  • a rendszeres testmozgással megelőzhető a depresszió, valamint a már kialakult depresszió megszüntetésében (biogén aminok egyensúlyba kerülése) is kiemelkedő eredmények érhetőek el, ezzel együtt stressz- és szorongásoldó hatással is rendelkezik
  • a testmozgás következtében termelődő hormonok (β-endorfinok, dopamin, szerotonin) boldogságérzetet váltanak ki, javítják a hangulatot, általános közérzetet, ezáltal a személy önértékelése javul, önbizalma növekedésnek indul.
A negatív mentális folyamatokkal szemben az egészséges életmód egyfajta adaptív (hatékony, sikeres, előrevivő) védőfaktorként szolgál, ezért a prevenció szempontjából is fontosak az egészséges életmódot és rendszeres testedzést népszerűsítő programok.
A testedzés hatására az emberi szervezetben olyan komplex neurokémiai, fizikális, fiziológiai és pszichológiai folyamatok játszódnak le, melyek együttesen javítják az egyén életminőségét, vagyis az egyén lelki állapota testi egészsége szoros kölcsönhatásban állnak egymással.
Felmérések bizonyítják, hogy a fizikailag aktív életmódot folytató egyének között lényegesen kisebb a mentális betegségekben szenvedők aránya.
Éppen ezért törekednü
nk kell arra, hogy a rendszeres testmozgás életünk részévé váljon, hiszen számos előnyös hatása révén hozzásegít minket a testi és szellemi egészség eléréséhez, valamint prevenciós hatása révén annak megőrzéséhez.
Namaste🙃🙏😉☝️

Szólj hozzá

Írj üzenetet!